Alla inlägg under mars 2012

Av En söt tjej - 29 mars 2012 07:39

Så nu äntligen börjar det bli lite skönare väder ute vilket är bra för mig som gärna är ute och rör mig. Har börjat ut och springa och går vilket är både skönt. Jag kämpar vidare med att gå ner i vikt och jag känner att jag är på god väg att nå mitt mål. Jag har lyckats gå ner 28 kilo vem gör något sånt jooo jag en helt vanlig tjej, det trodde jag aldrig om någon hade sagt det till mig förra våren att jag skulle väga 77 kilo idag så skulle jag nog skrattat och blivit ledsen.


Men nej jag är där och det känns och syns jag har blivit så himla snygg och jag har blivit så mycket starkare. Något jag verkligen har sätt förändring på är att jag har mer energi och att jag inte sitter ner lika mycket som förut utan nu står jag eller så går jag. Plus att min tv ofta är avstängd... Jag försöker att gå överallt så jag behöver mer tid för förbredelser så då hinner jag inte slappa och det är så positivt!


Jag kan du kan!!

Av En söt tjej - 16 mars 2012 08:26

Jag satt och kollade på den svenska versionen av Biggest Loser igår och insåg för första gången att om jag söker dit så får jag nog inte vara med (för smal), vilken känsla. Kan bara säga att det är helt underbart att inte behöva vara med där alltså det är ett bra program och så men att min vikt inte är tillräklig.


Jag väger nu 78 kilo vilket jag inte gjort men en väldigt väldigt många år. Att väga så mycket är jätte skönt, jag var ute och joggade i veckan 2.5 km gick jätte bra jag är riktigt glad. Att gå in i en butik och känna att jag inte behöver ora mig och att jag kan testa vad som helst och att det kanske passar mig är riktigt skönt. Visst det finns många fördelar med att gå ner 27 kilo det är så mycket hur har jag klarat det aaaa. Jag kollade på bilder på mig från förra sommaren och den tjejen känns verkligen inte som jag. På många sätt har jag förändrats och hon den där fetta tjejen finns bara långt inom mig men det är inte mycket kvar av henne. Puh så härlig känsla, längtar redan till nästa träningspass. Njuter av livet just nu i studen.

Av En söt tjej - 13 mars 2012 15:44

Jag kämpar på denna satans vikt jag har och är så glad över att väga så mycket mindre.Här är det så skönt att bara kunna skriva av sig och att inte behöva förklara mig utan endast skriva.


Jag älskar att mina kläder är för stora, jag älskar att slippa må dåligt och slippa ha dåligt samvete över allt jag äter, Jag älskar att känna mig lättare och att veta att jag är jag och att jag inte behöver gömma mig bakom allt fett, jag älskar att folk tycker att jag ser fräch och gladare ut. Mycket jag älskar men...


Jag hatar att mina favorit kläder inte passar, jag hatar att ingen känner igen mig, jag hatar att folk vill ha kost tips från mig, jag hatar att jag inte har mitt fett kvar som jag kan skydda mig bakom, jag hatar att det har gått så fort och att jag inte hänger med i huvudet.....


Så jaa som du kan se så finns det både positiva och negativa saker. Jag kan inte föklara hur jag känner det är väldigt delat. Dock längtar jag tills jag har fått koll på allt och att känna mig starkare i vem och var jag är i mitt liv. Jag vet att det kommer inom tid och det är jag glad över.

Av En söt tjej - 8 mars 2012 13:26

Kämpar på med livet och kör på med mat och träning, Jag vägde mig idag och vågen visade på 78 kilo vilket betyder att jag har tappat 27 kilo och att mitt bmi ligger på endast Övervikt och inte fetma längre. Det med mitt BMI är riktigt härligt att slippa ligga på fetma gränsen och att jag har ca 10 kilo att gå ner sen är jag normal vikt. Det känns som om det skulle kunna då jag redan tappat 27. Är glad över det och ser fram emot att bli ännu mindre....


Viljan har varit mitt allt från dag och den har verkligen hjälpt mig, att tappa så här mycket kilon känns helt overkligt och jag känner mig inte så annorlunda. Alla snackar om att nu borde jag känna så mycket skillnad men det gör jag inte jag är jag. Fast visst det känns jobbigt att inte kunna stå bakom mitt fett.


78 Kilo!!!

Av En söt tjej - 2 mars 2012 13:15

Äntligen har jag hamnat under 80 kilo vilket gör mig mycket glad och stolt över mig själv. Hade någon frågat mig för ett år sedan om det var möjligt att jag skulle gå ner 25 kilo så skulle jag nog skrattat åt den personen. Nej det har hänt kan ni fatta oj jag är snart fri från allt mitt fett dock har jag en lång väg kvar men jag är så på god väg. Att känna denna glädje är inte fel. Att gå in i vilken affär som helst och kunna hitta kläder det är en väldigt skön känsla. Jag kämpar varje dag med maten drycken och träning men det gör det värt att veta att för varje kilo jag går ner så blir jag starkare snabbare och bara mer härlig att umgås med. JAG är på god väg till att hitta mig den jag alltid kännt att jag är/ kan vara!!!!



VILJA

Mig

Viktnedgång

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vill du gå ner i vikt ??
 Ja
 Nej
 Något kilo
 Varför

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards