Alla inlägg under december 2011

Av En söt tjej - 19 december 2011 12:54

hej !


Hm vet inte riktigt om jag har gjort rätt eller fel men jag ska ta det från början. Jag går ju på dieten modifast och jag känner att det passar mig väldigt bra jag är väldigt nöjd och jag har gått ner ca 11 kilo. Jag har pratat med många om det så jag är en slags levande reklam pelare till de runt mig.


Jag bjuder gärna och älskar att prata om dieten och vikten. Vilket har resulterat i att flera i min omgivning också blivit sugna på att testa dieten då jag har lyckats få bort lite kilon. Dock så måste jag punktera att det är jag och alla är olika bara för att det funkar för mig så behöver det inte göra det för andra. Det är samma sak som att jag gillar nästan alla påsarna och smaken är ju som baken (delad). Har till en vännina till mig givit bort smak prover och personen gillade det och ville att hon och hennes dotter skulle köra detta, (känner inte denna kvinna så bra). Dock pratade jag med henne nyss då hon berättar att hennes dotter endast är 14 år. Då jag sa att det är inte så bra att börja med denna diet om man är så ung, hon verkar dock inte alls lyssna på mig. Jag föreslog att hon skulle ta dottern till läkaren och att de kunde kanske hjälpa dotterna. Mamman sa ju att det gått så bra för mig och annat men jag försökte förklara att det inte är någon bra ide. Hm vet inte riktigt nu när de båda redan har köpt påsar och ska börja snart. Känns som det är mitt fel att de ska börja.... Dottern är inte utvecklad och jag vet inte vad jag ska ta mig till ?? Vad skulle du ha gjort ?? Eller har jag fel ??


Av En söt tjej - 17 december 2011 10:53

God fjärde advent!


Nu har jag fått frågan om hur jag ska göra med julmaten, jag har bara ett svar NEJ jag vill inte äta julmaten i år jag är fortfarande på modifast renkuren så jag får snällt sista brevid med min shake. Det gör mig inte så mycket jag är inte alls sugen, vill mycket hellre äta jul bord med mina barnbarn än att äta det nu. Så det är ett ganska så lätt beslut för min del dock har jag inte några barn i dags läget så det ser ut som jag måste leva länge.


Hade så bra så länge!

Av En söt tjej - 15 december 2011 15:50


Måste skriva av mig lite nu har hela dagen gått och tänkt på hur jag så gärna vill bli smal och frisk men att det går så långsammt famåt, ja kanske inte framåt utan neråt...


Det är det ända som går runt i mitt huvud mat, att bli smal och träning till och med när jag sover. I natt vaknade jag lite halft till och kände direkt på min stora bulle mage. Hade drömt något om att jag var smal men nej då med all säkerhet fanns den kvar. Skulle önska att jag slapp vänta men med tålamod kanske det blir av. Börjar bli otroligt trött på det här med att det tar en massa tid jag önskar jag vore annorlunda....

Av En söt tjej - 14 december 2011 21:29

Hejsan!


Idag har jag dansat var dock inte jätte roligt var på friskis och svettis på deras Fuego. Trodde det var liknande ZUMBA men det var det inte. De stod att de hade liknande danser samba, cumbia och salsa med mer. Men det var inte alls samma utan massor av hopp och dålig koriografi. Så något sånt pass kommer jag nog inte gå igen på ( musiken var jätte dålig). Härligt att jag testade för då vet jag.


Är fortfarande glad över att jag tappat 11 kilo. Fast idag träffade jag två kompisar som jag inte träffat på ett tag och de verkade inte märka någon skillnad. Hm har inte varit så här smal inför dem så man tycker ju att de borde ha sätt något, hmm nu låter jag girig bara... Ska försöka gå till gymmet imorgon och se om jag kan träna lite vill så gärna köra en halv timmes intervall träning som jag gjorde förra fredagen. Jag har ett mål till nästa sommar och det ä'r att jogga 5 km. Just nu är det inte riktigt 5 ännu så det skulle vara kul.


Modifast kuren går bra jag dricker och äter rätt eller ja fyra påsar per dag. Jag är så glad för det är inga problem med påsarna och att jag blir mätt och belåten av dem.


VILJA

Av En söt tjej - 13 december 2011 18:08

YEES !


Hej kära blogg måste bara snabbt skriva av mig lite. Jag var nyss och vägde mig på apoteket och jag har hemskt god nyhet jag har sedan min jakt på min kilon tappat 11.2 kilo.


Du läste rätt jag har alltså gått ner i vikt och inte bara något kilo utan över 10.


När jag vägde mig hos docktorn för första gången så vägde jag 104.7 kilo och idag väger jag 93.8 kilo... Snacka om glädje ! Kommer nog försöka väga mig varannan vecka framöver på just apoteket jag gillade det stark och det var en bra våg såg allt inte bara vikt utan BMI och hur mycket kalorier man bör äta ett starkt tips till er andra som kanske inte hellar har en våg.



Vilja är a och o

Av En söt tjej - 13 december 2011 12:57

Hej igen !


Jaa nu har det varit några dagar sedan jag tränade och det är inte kul jag vill träna mer än bara tre gånger i veckan. Så ikväll ska det bli dans av något slag. Dock känns kroppen lite sådär efter mycket och hårt arbete.


Något som jag tycker är väldigt positivt med modifast dieten är att jag har börjat dricka så mycket vatten. Jag kan nog säga att jag älskar vatten speciellt när det är riktigt kallt mums ! Jag som aldrig tidigare drack en klunk vatten eller det kunde ta dagar förut för mig att dricka vatten men inte nu. Jag dricker nog nästan 3 l varje dag vilket är riktigt najs. Jag kan till och med vakna mitt i natten och känna att jag behöver lite vatten. Det dåliga med att dricka så mycket vatten är att jag måste kissa varje timme men det är lugnt. Jag hoppas att när jag är klar med dieten att jag kan dricka ca 1 och en halv l vatten per dag, (som egentligen bör göra). Jag drack tidigare läsk eller inget alls så dåligt av mig, jag vet det nu. Jag drack nog mer vodka än vatten förut och jag undrar varför jag är så fet haha hur dum får man vara liksom.


Vilja

Av En söt tjej - 11 december 2011 11:42

Hej Hej!


Så där ja nu känns det som jag är på rätt spår igen, i fredags var jag och hård tränade på gymmet. Det blev en havtimme intervallträning och sen en och en halv timme styrketräning det var det jag behövde för att få tillbaks min motvation. Snacka om att det var bra att bara få träna bort alla de onda tankar jag hade tidigare i förra veckan. Jag var väldigt nära på att ge upp då, var så sugen på mat och det kändes som jag hade gått upp i vikt.


Jag började också höra min onda röst igen den som sa åt mig att jag aldrig skulle klara av det och att jag kunde äta något. Just nu är jag så glad att jag inte lyssnade och att jag inte fuskade med dieten och att jag höll hårt i det jag har kämpat för i minst 4 veckors tid nu. Så här kommer jag få kämpa i resten av mitt liv. Jag måste bara veta att det hella tiden vänder ena dagen si och andra dagen så. Min favorit inom Modifasten är kaffe drycken den är så god MUMS. 


Denna veka måste jag hitta något ställe där jag kan väga mig, jag håller på att spricka när jag inte vet hur mycket jag väger. Det är nog också bra för motvationen om jag har gått ner något.


Vilja är a och o

Av En söt tjej - 9 december 2011 13:17

SOC U PMET WALK S10
Pulsklockor/SOC U PMET WALK S10 från
stadium.se


Detta är mitt nästa steg jag är jätte intresserad av att köpa en pulsmätare och så hittade jag denna på Stadiums hemsida och jag är jätte sugen på att köpa den. Jag kan dock inget om pulsklockor har ju inte driekt använt någon tidigare så detta blir min första. Tyckte den verkade fin då den är svart och priset inte mer än 129 kr och den mäter tid, kalorier, steg och distans. Fast någon läsare kanske har något bättre tips ??


Om jag köper den kommer jag självklart uppdatera er senare om den är bra och så. Fast det är lite läskigt det känns som om jag köper den så måste jag verkligen bli fysisk, vilket jag verkligen vill bli men det är scary. Snart ska jag till gymmet ska bara fixa i mitt hem och sen blir det intervall träning i en halv timme (om jag orkar) och sen styrke träning.

Mig

Viktnedgång

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vill du gå ner i vikt ??
 Ja
 Nej
 Något kilo
 Varför

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards